dag 1

Hej!
Nu är jag äntligen framme på Irland. Resan har kännts oändligt lång men nu så. Vi började vår resa igår från skolan och åkte ner till skåne. Där sov vi en natt och sedan tidigt dagen efter åkte vi över till Danmark och till Köpenhamn. Flyget gick jättebra och det var inget som krånglade. väll landad i Dublin möte vi på Zoe som är kontaktperson till oss från organisationen vi åker med. Inget krångel där heller, hon visade oss hur vi skulle ta oss till våra olika platser. Från Dublin åkte jag och Emilia buss ner till Cork, vilket tog fyra timmar.
Framme vid Cork fick vi stå och vänta på dem vi skulle åka ut till. Vi stog och väntade ca 20 min och självklart kom Emilias människa först och efter någon timme efter det kom även min. 
Under bilturen pratade vi lite (hon prata jag nicka) och hon berättade att det var en annan svensk tjej på gården. Det gav mig en så stor lättnad. Trots att hon åker på torsdag känns det även skönt att kunna vända mig till någon med svenska om det är småsaker jag inte förstår.
Hon hade lagat köttbullar och potatismos som vi åt ganska direkt när vi kom hem, sedan gick vi två ut till stallet och fixa lite där. 
Kan även tillägga att det kryllar med kor i detta land. Vart man än tittar så ser man bara kossor. 
 
Imorgon börjar jag vid nio vilket känns skönt.
Vi ses// Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0