Dag 14

Hej!


Idag började min dag vid 9. Då hjälpte jag till och fixade med staket som hästarna hade tagit sönder under natten. Nu hoppas jag att dem inte förstör mer. Efter det mockade jag några boxar och efter det åkte jag med Debbie till Bandon där Emilias gård är. Så jag hälsade på hennes gård igen. Det är väldigt kul att jämföra hur olika våra gårdar är. Planen var igentligen att jag skulle kolla på tävlingarna som är nu under helgen men det ändrades i sista minut. Efter Debbie var klar med behandlingen med hästarna åkte vi in till en större butik och kollade lite där. När vi kommit hem igen skulle Debbie behandla en av sina hästar. Det hon gör är något med att nerverna ska bindas ihop med musklerna eller något sånt. jag se lite hur hon gjorde. Jag fick även prova lite och det var en cool känsla i handen man fick. Man skulle hål
a handen en liten bit ifrån hästens kropp och efter en stund kunde man känna som stickningar i handen samtidigt som hästen började röra på skinnet. Svårt att förklara men häftigt va det.När det var klart tog jag fyrhjulingen och matade och satte på hästarna sina täcken. Efter det gick vi in och åt mat. 
Det är bara en vecka kvar nu vilket känns lite ledsamt, men man har ändå lite hemlängtan och det ska bli skönt att komma hem snart! 
Vi ses! //Ida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0