Dag 2

Hejsan!
 
Idag började jag min dag klockan nio. Debbie som jag bor hos var tvungen att åka iväg under hela dagen så jag och den andra svenska tjejen fick fixa med allting själva idag. Dock så var det inte så mycket. Vi skulle ge två hästar lite exra mat så vi tog in dem från hagen, gav dem mat och byta täcke från på dem. Sedan släpptet vi ut dem igen. Sedan mockade vi två boxar. Under eftermiddagen tog vi in dem två hästarna igen, Quinn och Dushes, som sover inne. Dem resterande fem hästarna sover ute under natten. 
Man kan ju undra vad vi har gjort under resterande dag? 
Först fixade vi med en blommrabatt, vi skulle tömma den på all jord. Det tog ett tag att få loss jorden men tillslut blev vi klara med det så vi kunde påbörja nästa projekt som var att måla staketen. Staketen tog flera timmar att måla. Vi inte klara än, så vi ska fortsätta imorgon. Även fast detta är första riktiga dagen kan jag vara helt ärlig med att säga att jag redan är trött på målandet, men sånt är livet. 
 
man märker verkligen att man är någon annanstans än i Sverige. Det är så mycket mindre säkerhetstänk här. Hästarna i stallet har bara en kedja för som dörr istället för en boxdörr och höbalen ställs bara mitt i gången där hästarna ska gå. Vid fodring lägger man höet på andra sidan utav kedjan, alltså i gången så hästen står och lutar sig mot den. Man tror att vilken sekund som helst kommer den kliva över.  
Även vid mockningen är det annorlunda. Man lägger bara halm i halva boxen, så hästen kan ligga ner på det, i andra halvan är det bara betong. 
 
Gården tycker jag är jättemysig och jag känner mig välkommad. Även om det kanske blir lite kommunikationsfel mellan Debbie och mig så försöker hon förklara så att jag förstår, och jag som är lite sådär med engelska så försöker hon förstå vad det är jag menar när jag pratar. 
 
Jag ska försöka få in lite bilder, men det blir nog enskilda inlägg. Även en liten gårdsbeskrivning hade jag tänkt men jag vet inte när jag kommer skriva den, men snart hade jag tänkt. Vill se lite mer först.  
Vi ses// Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0