Dag 3

Halloj!
 
Idag började jag vid nio, och det vara precis som igår att Debbie var tvungen att åka iväg tidigt. Så jag och den andra tjejen gjorde stallsysslorna med lite fodring och släppte ut Ushes. Sedan fick jag och Inger som hon heter rida ut en liten sväng. Jag red en häst vid namn Harvy och Inger red Quinn. Debbie äger lite äldre hästar då dem är lite säkrare för många nybörjade och hon har som språkridläger med dem under sommrarna.
 
Utsikten under hela ridturen var så himla fin. Det var verkligen natur med olika fält och ibland red man förbi hagar med kor och ibland med hästar. Även hundar kom springades på vägen. Man var lite skraj att bilarna skulle köra fort förbi en när man red. När jag åkte hit med Debbie körde hon som en galning. Men bilisterna verkade ha stenkoll med körningen och stannade och vinkad lite glatt när vi mötes, något som Sverige borde ta efter. 
Efter ridturen släppte vi ut Harvy och Quinn i hagen. Sedan började vi med att ta ut hela höbalen som hade kommit kvällen innan. HELA balen var full med äckligt mögel. Det lukta kan jag ju säga. Det tog längre tid än vad man kunde ha trott och efter flera varv med fyrhjulingen blev vi enkligen klara med den uppiften. Sedan vid två åt vi mackor och drack mjölk, känns som en väldigt lagom måltid tycker jag, jag blev bra mätt. Efter lunchen delade vi på oss och gjorde lite olika saker. Jag fortsatte med staketmålandet och jag blev klar med det vi hade kvar igår. Vid fem- halv sex tiden kom Debbie hem och vi alla hjälptes åt att fixa lite på gården. Vi rensade ogräs och klippte gräsmattorna. Vi hade en trevlig stund tillsammans. efter det tog jag och Inger in Quinn och Dushes och gav dem lite mat. Quinn blir helt galen om han inte får sin mat fort. han hoppar och stutsar. Men han är väldigt charmig och väldigt trygg i vanliga fall. Sedan körde vi ut massor hö ut till hagen så hästarna ute ska ha något att äta under natten. 
 
Under kvällsmaten hade vi också en trevlig stund med mycket prat och vi jämnförde lite hästhållning här och hur den är i Sverige, och det finns många likheter men också väldigt många olikheter. 
 
Sedan på senkvällen nu satt vi och tittade på lite hästhoppning. 
Det är ungefär hela min dag, jag har inte så många uppgifter att göra. Men dem tar en lång tid. 
Vi ses// Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0