Dag 4

Hallå!
 
Idag har jag knapp gjort något arbete på gården. Jag och Inger (den andra svenska tjejen) åkt in till någon stad med Debbie. Debbie skulle på någon målarkurs så vi tog chansen att ändå åka in mot stan. Vi gick till något stott och det var en så himlans vacker utsikt. Efter vi gått där någon timma så gick vi iväg längst en liten väg som lede mot en stad. Alltså naturen här är underbar! Inne i staden åt vi lite mat och gick sedan runt i lite affärer, det fanns inte så mycket affärer men lite grann, Debbie hämtade upp oss vid tre tiden och då var det dags för Inger att åka hem. Så nu är jag själv. Men det blir inte så länge. Imorgon kommer en annan tjej hit med sinna hästar och ska jobba här fram till sommaren. Hon verkade jättetrevlig och också hon försökte hjälpa mig med engelskan så gott hon kunde. 
När Debbie och jag hade kommit hem så fick jag fixa i sadelkammaren och i foderrummet och lägga ut allt till en annan sadelkammare i stallet. Sedan tog jag in Quinn och dushes, fixade deras mat och körde ut mat till resterande 5 hästar som står ute. 
Dagen avsutades med en omelett som vart riktig god. 
Vi ses// Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0