Dag 6

Tjenare!
 
Idag började min dag vid nio. Jag var själv på gården hela förmiddagen. Jag började som vanligt med att fodra och ta ut Quinn och Ushas. Sedan mockade jag i deras boxar. När det var klart gick jag ut och fortsatte måla staketen där jag avslutade senast. Jag målade fram till lunch. Efter lunchen tog jag in ponnysarna, Dannyboy och Pringel, och borsta lite på dem. Sedan fick jag rida en häst som heter Brandy. Han är "bara" 30 år. Men i hans huvud tror han nog att han är fyra. Han brukar börja bocka när man ska börja trav och galoppera berättade Debbie. Det gjorde han även nu. Jag ska få rida honom i några dagar nu så att han inte gör så med barnen som ska rida honom senare.
Efter jag hade ridit fixade vi staken och delade upp hagarna lite.
 
Man börjar verkligt känna sig som hemma här. Man har lärt sig rutinerna och man hittar på gården och man vet vilken häst som är vilken. Jag tycker även dagarna går väldigt fort, snart har det redan gått en vecka liksom, det känns som man bara vart här i typ tre dar. 
Vi ses! //Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0