Dag 7

Tjena!
 
Det har redan gått en vecka, helt sjukt. Tiden går superfort!
Jag började dagen som vanligt med att fodra hästarna och mocka i dem boxar det stått hästar i. När stallet var klart började vi fixa en brasa som vi skulle eld lite saker i. Vi samlade massor pinnar och så hade Debbie lite trassiga möbler och annat som skulle eldas ner. Men innan vi började elda fick jag rida lite på Brandy, han skötte sig jättebra, haha svår att tro att han är 30. Han hoppar till för allt som verkar läskigt. Men trevlig att rida för sin ålder. Sedan fick jag longera lilla ponnyn Pringel. Han är lite smålat och gör inte mer än vad han blir tillsagd om, men supersöt och jättesnäll. Jag förstår varför han är mångas barns favorit. När det var klart åt jag lite lunch. Efter lunch satte vi på eld på brasan och samlade in så mycket grejer vi kunde som gick att elda. Vi lagade även maten där ute i brasan och hade det jättemysigt. Vi pratade och grillade korv. 
Och jag älskar verkligen Debbies hundar, Millie och Max, dem är så sällskapssjuka det går och ska sitta i ens knä och vara med på allt. det är nästan gränsfall att man tar med sig dem hem!  
Nu i skrivande stund kom jag på att grejerna från maten fortfarande ligger i släppet på skotkärran. Aja i hopp om att det inte kommer börja regna inatt får det ligga kvar. 
Vi ses //Ida 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0