Dag 9

Hejsan!
 
Idag har det varit full fart på gården. 8 stycken barn har varit här på påskjakt och ridit lite. Min dag började som vanligt runt halv nio- nio och då hjälpte jag till med lite insläpp av dem hästar som skulle användas. Sedan komma alla barnen. Dem fick borsta och göra hästarna fina och så red halva gänget en stund på banan. Andra gruppen började med påskjakten och letade påskägg. Sedan bytte dem. Jag fick gå iväg och måla staket om jag ville och det kände jag mig väldigt tacksam för. Jag förstår engelskan jättebra, men det är att utrycka mig och prata som är svårt. 
Jag målade staket hela dagen, det är knapp något kvar att måla nu! om inte Debbie nu hittar nya ställen som kan behöva lite färg... det hoppas jag inte. 
Efter barnen åkt hem runt fyra fixade vi i stallet och tog ut hästarna igen och fodrade dem. Sedan var allt klart. Inte så mycket mer har hänt idag.
Vi ses! //Ida



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aplirland.blogg.se

Min resa under tre veckors praktik på Irland.

RSS 2.0